ITB Berlín - leader světových veletrhů cestovního ruchu na obzoru
Chcete vidět největší světovou přehlídku turistické nabídky? Uskuteční se ve dnech 5. – 9. března a není to daleko, kolem
Berlínská veletržní společnost Messe Berlín má za sebou celá desetiletí činnosti, na kterou může být právem pyšná. Za dob totality fungovalo berlínské výstaviště jako výkladní skříň Západu uprostřed území bývalé NDR a postupně se rozrůstalo až do dnešních 26 rozlehlých výstavních budov s komfortním zázemím pro vystavovatele i návštěvníky, které se – například právě při burze cestovního ruchu – ITB - zcela naplní expozicemi vystavovatelů. Kromě samotných výstavních expozic je v těsném sousedství veletržního areálu kongresové centrum (ICC Berlin), s několika desítkami konferenčních sálů i menších prostor, kde se během veletrhů odehrává nabitý program tiskových konferencí, seminářů, besed, kulatých stolů apod. Má to samozřejmě své opodstatnění. Po dlouhá minulá desetiletí patřili Němci k nejpočetnějším cestovatelům do všech možných turistických destinací na celé zeměkouli. I když v současné době - vzhledem ke globálnímu ekonomickému vývoji - i oni viditelně šetří, stále je německý turistický trh obchodně mezi nejzajímavějšími. Navíc – kromě několikadenního veletrhu v březnu každého roku se většina zahraničních destinací v Německu trvale prezentuje prostřednictvím tamních zastoupení, pečujících o jejich marketing v průběhu celého roku.
O kolosálních rozměrech ITB svědčí již samotné základní statistické údaje: během pěti výstavních dnů se tu vystřídá 170 tisíc návštěvníků, z nich 113 tisíc odborných. Svou nabídku zde uvede na 11 tisíc vystavovatelů z více než 180 zemí všech kontinentů. Již dávno platí fakt, že program veletrhu nemůže obsáhnout jedna osoba, i kdyby se nezastavila. Veletrh se vyvinul do tématicky oddělených programů, kdy každý z nich sám o sobě naprosto vyplní veletržní čas. Paralelně vedle sebe tak probíhají programy jako vědecko-analytický, obchodně-metodický, kongresový, informativní pro novináře a publicisty, technologický a inovativní, atd.
Konají se desítky seminářů, přednášek, kulatých stolů a panelových diskusí, tiskových konferencí, prezentací různých firem a společností, ale i akcí společenských a zábavních. To vše v rozměrech naprosto bezkonkurenčních. Jednotlivé segmenty si vyžádala už i samotná nabídka. Samostatně se tak vyskytují např. expozice pro mladé, pro cyklisty, pro seniory, pro ženy, pro homosexuály, pro milovníky okružních jízd velkými výletními loděmi, dobrodruhy, atd.
M. Korintová/ L. Kubalová